czwartek, 1 czerwca 2017

Pokrzywa i jej wpływ na moje włosy.

Jak dobrze wszyscy wiemy pokrzywa jest wśród wielu osób nie doceniana, i uważana za nieprzyjazną . Wiadomo, że powoduje silne reakcje skórne, lecz ma nieocenione właściwości odżywcze. Nie raz się o tym przekonałam sama ! 

A teraz coś więcej ...



Co potrafi pokrzywa ? 

  • oczyszcza organizm z zbędnych toksyn, usprawniając oczyszczanie nerek, wątroby oraz jelit.
  • dodaje energii i zapobiega nowotworom 
  • likwiduje obrzęki usuwając nadmiar wody z organizmu
  • wspomaga odchudzanie 
  • leczy alergie 
  • zawiera antyoksydanty oraz witaminy  C, E, kwas foliowy czy karoten
Uwierzcie mi jest jeszcze wiele, wiele jej zalet a przede wszystkim (dla mnie ) jest nie oceniona w kwestii pielęgnacji włosów. Używam jej jako płukanek, wcierek czy w szamponach. I chodź zalicza się do ziół często używanych w pielęgnacji, powinno używać się jej z umiarem, gdyż często wysusza. 

 UWAGA! Pokrzywę należy zbierać tylko w miejscach czystych ekologicznie, z daleka od dróg i zanieczyszczeń!


U mnie rośnie w nadmiarze na podwórku, dlatego mam wiele ususzonych bukietów, soków oraz nawet mrożonych kostek lodu. 
  Jeśli ktoś podobnie do mnie ma stały dostęp do młodej pokrzyw a taka jest najbardziej zalecana do suszenia bukietów wie jaka to żyła złota.

Nie mniej aby ususzyć bukiet pokrzyw najlepiej zebrać górne partie łodyg oraz liści, nie radzę chować w reklamówkę grozi ugotowaniem od temperatury i braku powietrza. Ja opłukane pokrzywy pod bieżącą wodą owijam sznurkiem i wieszam z dala od słońca, gdyż może stracić swoje wartości.
Często również otrząsam z nadmiaru doprowadzając powietrze do bukietu.

Mam nadzieję, że was zachęciłam i skorzystacie z tej cudownej roślinki pod każdą postacią czy to wcierka, płukanka do włosów czy fliżanka herbaty :) 

1 komentarz :

  1. Bardzo lubię wykorzystywać pokrzywę do płukania włosów, jednak używam kupnego ziela

    OdpowiedzUsuń