poniedziałek, 16 listopada 2015

Elemenatrz Stylu by Katarzyna Tusk - Moja Recenzja

Wiele razy pisałam już jak uwielbiam jesień, za wielobarwne liście, promienie słońca, zapach lasu. W chłodne i deszczowe dni, których coraz częściej lubię zaszczyć się na dłuższą chwilę w domu. W łóżkowych pieleściach z kubkiem gorącej herbaty czy wieczornej lampki wina. Od pewnego czasu moja miłość do książek odżyła, zapewne pomogło w końcu ich wyeksponowanie na półce a nie chowanie po kątach. W końcu większość ich jest razem, nie jestem kolekcjonerką ani nie posiadam dużej biblioteki za to uwielbiam zapach książek. Od premiery minęło już sporo czasu, ja swój Egzemplarz miałam tego samego dnia co premiera. Sporo czasu więc już upłynęło, ja oczywiście pochłonęłam ją od razu. 
Odbierając w kasie paczkę ( zamawiałam w przedsprzedaży bezpośrednio do salonu Empik  ) rozdarłam kartonowe opakowanie i doznałam szoku. Dawno nie widziałam tak pięknego wydania, zarówno jak okładka. Taka jak dawniej rzadko spotykana a oczy cieszy ! Płócienna w stonowanym beżu z minimalistycznym czarnym drukiem oraz ponadczasową czerwoną wstążką.
Im dalej od okładki tym jeszcze lepiej, mnóstwo pięknych fotografii które dopełniały w całości tekst obok.
Odkąd zaczęłam prowadzić bloga i przepadłam w sferę włosomaniactwa, część modowa również stała mi się bliska. Bloga Kasi Tusk znałam od dawna, regularnie przeglądałam posty zagłębiając się w modę, klasyczne ubrania, dodatki. Posiadając w większości czarne ubrania było mi dość trudno przełamać się na istniejące inne kolory. No bo przecież czerń pasuje do wszystkiego !


Osobiście zarówno książka jak i blog pomogło mi uporządkować własną szafę. Nie tylko ubrania na codzień, ale i te pochowane w zakątkach, zakamarkach. Nawet kupowanie nowych ubrań stało się inne, fakt sporo ubrań nie nadawało się do użytku, nie pasowało do całości czy było kiepskiej jakości. Wchodząc do sklepu nie oglądałam się już tylko za czarnymi kolorami, ale i granatowym, bordowym, szarością czy bielą.
Zyskując klasyczną czarną marynarkę ( niestety musiałam podrzucić ją mamie gdyż była o 2 rozmiary za dużo po straceniu kilogramów ), granatowych / białych wizytowych spodni, białego T-shirt'u, czarnych balerinek, białych trampek, szarego swetra, khaki parki.
Szykuję post w tym temacie.

Mając w szafie mnóstwo rzeczy nic do siebie nie pasowało. Przede wszystkim zaczełam sorotwać ubrania na T-shirty, bluzki z długim rękawem, swetry, koszule, spodnie. I  co ? 
Nadal nic do siebie nie pasowało.
Zaczęłam tworzyć ze sobą zestawy na każdy dzień i pomogło :) 
Wymieniałam białe spodnie na granatowe przy szarym T-shircie, dorzucałam czarną marynarkę i buty na koturnie. Zmieniałam buty na "motocyklówki", khaki bojówki i czarny T-shirt. Nagle miałam w co się ubrać, tylko nie umiałam tego połączyć.
Wiele jeszcze jest przede mną brak mi klasycznych dobrze skrojonych jeansów, białej koszuli, klasycznej prostej sukienki czy czarnej ramoneski. 

Myślę, że każdy powinien posiadać taką książkę, nie tylko że jej autorką jest Kasia Tusk, ale przede wszystkim za zawartość.Świetna propozycja dla laików jak ja, którzy dopiero wkraczają w modę,minimalizm i klasyczne ubrania. Trafny zbiór porad jak i zdjęć, propozycji czy składów ubraniowych przyda się na pewno każdemu ! 
A Wy posiadacie własne elementarze ? Podobają się ? 


To nie jest pierwsza moja "modowa" książka. Posiadam również "Lekcje Madame Chic" , "Slow Fashion" , "Alfabet mody " czy "Francuski Szyk ". Zamierzam poszerzyć swoją kolekcję o kilka nowości jak i starszych klasyków :)


7 komentarzy :

  1. Kuszą mnie książki o takiej tematyce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę nadrobić zaległości książkowe w tematyce modowej i urodowej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam ją w empiku, pięknie wydana. Z chęcią też ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie książki, tej jeszcze nie mama ale zbliżają się święta i będzie to fantastyczny prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie czytałam, ale muszę się zabrać:) W matrasie jest teraz na przecenie.

    OdpowiedzUsuń