niedziela, 25 stycznia 2015

Niedziela dla włosów 25/01/15 + "Zapuscmy sie na wiosne ;)!"

 Dzisiejsza niedziela dla włosów była pewnym niewypałem, gdyż miałam plan umyć je tylko wodą i odżywką by zobaczyć jak wyglądają tak "niedopieszczone" by stosować taką "metodę" w ciagu tygodnia zaoszczędzając czas na leniuchowanie w łóżku. Od dość dawna przechodziło mi to przez głowę, ale ten plan jeszcze poczeka..
Na włosy zastosowałam płukankę z sypanej kawy ( 3 czubate łyżki kawy sypanej zalałam 0,5 l wrzącej wody, odstawiłam do ostygnięcia ) a pozostałe fusy do peelingu skalpu. Nie muszę nikomu opisywać jak wyglądała łazienka po takim kawowym tornado ?
Napar z kawy przelałam do miski wcześniej zużywając fusy do peelingu było o wiele łatwiej płukać włosy nalewając do szklanki a potem na włosy, i tak ze 3 razy.
Następnie poszła w ruch Maska Alterra Granat & Aloes na długość od ucha pod podgrzaną bawełnianą koszulkę oraz ręcznik, zmyłam wodą i znów polałam płukanką z kawy, nałożyłam Biovax do włosów ciemnych ( niestety wydaje mi się , że nie polubimy się ), oraz na koniec Odżywką z Kauflanda ( używam codziennie) postępując tak samo jak z tą pierwszą maską z podgrzaną koszulką i ręcznikiem przemywając płukanką z kawy. By następnie z 250 ml przegotowanej wody i jednej łyżki octu winnego przygotować płukankę z octu winnego jabłkowego. Używam jej już 3 raz i włosy są naprawdę miękkie, sypkie, lekkie. Takie cudowne < 3
Włosom pozwoliłam wyschnąć jak zawsze, a gdy były lekko wilgotnawe podsuszyłam zimnym nawiewem suszarki, układając grzywkę. Do zabezpieczenia końcówek użyłam kropli oleju arganowego oraz jedwabiu Biovax SILK ( w fazie testów ).

"Zapuśćmy się na wiosnę ;)!"

Mimo, że start już za parę dni ja nadal jestem w kropce i nic nie mam zaplanowane. Dlatego dziś zajmuję trochę dłuższą chwilę przy komputerze i rozpisuję wszystko co i jak. Jeśli zdążę do fryzjera to oczywiście zaaktualizuję zdjęcie oraz długość w cm.

Aktualna długość:
Nie wiem jak to opisać ale mierzone od czubka głowy do tyłu to 58 cm, ale z lewego boku głowy gdzieś tak na środku dorwałam włosa co mierzy 62 cm. Więc wole zasugerować się tym mniejszym wynikiem, gdyż obiorę to sobie jako punkt orientacyjny. 
 Grubość kucyka jeśli dobrze zmierzona 9 cm.
Najlepszy sweter do mierzenia długości/ przyrostu :)



Do pielęgnacji włosów używam lub będę używać:
  • Skalp: 
Kremowanie: Masłem Isana Sheabutter & Kakao( testuję ) na zmianę z kremem Bambino
Wcierka: Jantar, Olej łopianowy z czerwoną papryczką GreenPharmacy , napar z pokrzywy, napar ze skrzypu
Płukanki: pokrzywa, skrzyp, kawa, mleko, ocet jabłkowy
Peeling: fusy z kawy, cukier, miód
Olej: olejek łopianowy GP, Baby Dream fur Mama, Olej rycynowy, Oliwa z oliwek, Olej arganowy, Olej macadamia
Różne: Kwas hialuronowy, Wyciąg z aloesu, Spirulina, Gliceryna , Hydrolizat keratyny

  • Długość
Odżywki: Kaufland Care wersja żółta, Nivea Intense Repair
Maski: Kallos Silk, Biovax do włosów ciemnych, Alterra Aloes & Granat
Płukanki: pokrzywa, skrzyp, kawa, mleko, ocet jabłkowy
Olej: olejek łopianowy GP, Baby Dream fur Mama, Olej rycynowy, Oliwa z oliwek, Olej arganowy, Olej macadamia
 Różne: Kwas hialuronowy, Wyciąg z aloesu, Spirulina, Gliceryna , Hydrolizat keratyn, Miód
  • Końcówki 
Co oczywiście z długości po nich spłynie, z czym będą miały kontakt + zabezpieczanie Jedwabiem Biovax SILK( testuję ),Olej arganowy, Olej macadamia, Olej BabyDream fur Mama, olej rycynowy, Joanna z apteczki babuni Serum z ekstraktem z miodu i proteinami mlecznymi ( testuję )
 Różne: Kwas hialuronowy, Wyciąg z aloesu, Spirulina, Gliceryna, Hydrolizat keratyny

  •  Dieta:
Grejpfruty, Ananasy, Jajka, Szpinak, Ryba, Kurczak, Wołowina, Pomidory, Ogórek zielony, Ogórek kiszony
Bez soli, pieprzy i innych przypraw, nawet oliwy z oliwek do sałatek. A no i chleba.

Oczywiście również dotychczasowa dieta uzupełniona o herbate zieloną, czerwoną, pokrzywę, skrzyp, raz w tygodniu 1,5 litrową butelkę wody z dwoma łyżeczkami octu winnego jabłkowego, siemie lniane w postaci kisielka oraz naparu i nasionek. Do picia również drożdze zastanawiam się jednak nadal czy z wodą czy z mlekiem, na zimno czy na ciepło ( moje drugie podejście, pierwsze było bardzo dawno oczywiście niewypał ). Mam zamiar również na dniach zakupić maść końską na porost nakładaną na skalp.

  • Leki/ Suplementy:
Jagody Acai Witamina B, Cynk, Linea 20+, Calcium Pantothenicum, Tran, Magnez.


Po więcej informacji zapraszam : wlosynaemigracji               .

7 komentarzy :

  1. Faktycznie, mimimalizmu to raczej nie bylo, a wyszla Ci calkiem intensywna "niedziela" :)
    Bardzo fajnie rozpisalas swoj plan pielegnacyjno - zywieniowy, podziwiam za odstawienie przypraw, ja bez soli sie nie obejde ;) Wloski wygladaja na bardzo gladziutkie, super wynik objetosciowy :)! 3mam kciuki za swietny przyrost :)
    Dziekuje Kochana za umieszczenie banerka :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz bardzo ładne włoski. Też biorę udział w akcji zapuszczania u Ewy. Im nas więcej tym większa motywacja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sweter w paski jest genialny do tego zadania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. włoski super !! a swetr swietny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy jeszcze nie robiłam płukanki z kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajną mają długość Twoje włosy :) wyglądaja nieco podobnie do moich, pewnie też są niskoporowate :)

    OdpowiedzUsuń