sobota, 17 stycznia 2015

Mój pierwszy blogowy TAG - 17/01/2015

Z blogiem jeśli chodzi o kategorię włosową dopiero co zaczynam swój start, zresztą na początku miałam taką myśl by był tylko o włosach. Zaczęłam wpisami ze zdjęciami mojego autorstwa, inspiracjami z internetu, a teraz mam nadzieję że rozwinie się urodowo i kto wie może i w przyszłości fotograficznie. Kiedy zdołam znaleźć tyle czasu by zapisać w formie elektronicznej moje spostrzeżenia, analizy, doświadczenie związane z fotografią.
Ale do rzeczy, ostatnio ukazały się posty z moją pielęgnacją (tutaj ) , pierwszą wizyta u trychologa (tutaj), pierwszymi zakupami pół-produktów w ZSK (tutaj) oraz aktualizacją włosów ( tutaj). 
To dopiero początek, mam tyle pomysłów, że aż niektóre muszę już zapisywać by spamiętać.
A więc zaczynamy póki co z tagiem o włosach, tak jakby moje włosy w pigułce.
 



1) Twój naturalny kolor włosów
Patrząc na zachowane fotografie mojego dzieciństwa, ciężko to stwierdzić. Zaraz po urodzeniu dużo grubych kruczoczarnych włosków, by potem z jaśniały do bardzo jasnego blondu. Skończyło się na ciemnej chłodnej czekoladzie zimą, a ciepłym odcieniem ale nie rudym brązie latem.

 2) Aktualny kolor włosów
Od tygodnia zrobione Szamponem Koloryzującym do 24 myć Pallete kolor 221 Średni brąz.
Wcześniej pozostałości wielokrotnego długoletniego farbowania na ciemny brąz /czerń, rozjaśniania, ombre. W większości to kolor "naturalny" tzn. zmieniony od ilości farb, na końcach nie porządany rudy odcień. 

3) Aktualna długość włosów
Za zapięcie od stanika czyli około 58 cm, a grubość kucyka 8 cm ( jeśli dobrze zmierzyłam)

4) Wymarzona długość włosów
Wydaje mi się, że jak się uda to tak do bioder/pupy było by naprawdę zacnie. Ale jeśli zaczną się łamać, kruszyć zostania taka jaka urośnie.

5 ) Jakie są moje włosy ? 
Dość długie, dość grube ( niestety to nie jest ta grubość sprzed kilku lat- to samo jeśli chodzi o gęstość). Wydaje mi się, że są wysokoporowate, wyczuwalne są rozchylone łuski, są suche, matowe. Potrafią rozdzielić się na 6 części, łamią się niesamowicie. Końce schną o wiele szybciej niż reszta włosów niestety. Wypadają czasem dużo, czasem mniej ale w stronę dużo.Plączą się z każdym włosem, nawet na supełki.
Normalne w stronęprzetłuszczających na skalpie u góry, długość i końce suche na wiór czasem.
Myję je codziennie, by nie były aż tak oklapnięte i jako tako się układały. W ciągu dnia zmaczam je delikatnie wodą po całości a grzywkę co chwilę gdyż bardzo straciła na gęstości. 

6) Jak wygląda Twój codzienny rytuał pielęgnacyjny?
Dzień wcześniej a właściwie wieczór zmaczam delikatnie wodą zazwyczaj wtedy rozczesuję i nakładam na włosy gilcerynę / olejek Baby Dream fur Mama / olej rycynowy, arganowy lub makadamia ZSK, na skalp GP z czerwoną papryczką/ wcierkę Jantar/ olej rycynowy, glicerynę/ d-panthenol/ kwas hialuronowy/ hydrolizowaną keratynę. Codziennie rano myję skalp Szamponem Nawilżającym Alterra Granat i Aloes wraz z Szamponem Babydream, Odżywka emolientowa Regeneracja & Pielęgnacja Kaufland. Płukankę cytrynową używam na sam koniec wraz ze spłukaniem zimną wodą. 
Następnie znów olej arganowy na końce i tak ciągle przez cały dzień. 
Suszę chłodnym nawiewem początkowo głową w dół, a potem troszkę je układam.
Bez żadnych szczotek, stylizatorów, pianek, lakierów. 

7) Ulubiona fryzura
Zawsze rozpuszczone proste włosy. 
Wielokrotnie próbowałam mieć loczki, używając lokówki, papilotów, termoloków, niestety wszystkie skutki były marne. 
Odkąd staram się o nie dbać lub nie stwarzać następnych zniszczeń na noc zaplatam warkocz. 

 * Od kiedy stosujesz świadomą pielęgnację
Około rok temu zaczęłam  o niej czytać, od stycznia tego roku wprowadziłam ją w życie, bynajmniej mam taki zamiar, nadzieję, marzenie.

Wybrałam pytania w których jako odpowiedź mogłabym rozpisać wszystko odpowiednio, by miało to sens i było jak najlepszym obrazem moich włosów.
Napewno to nie koniec, to tylko tag o włosach :) 

1 komentarz :